fbpx

Co warto wiedzieć o akumulatorach?

Z pojazdami kempingowymi jest nieco inaczej aniżeli z autami – powiedzmy codziennego użytku. Samochody służą nam niemalże każdego dnia, zaś pojazd kempingowy narażony jest przeważnie na dłuższe postoje.

Czas posezonowy – a mianowicie zima, to najgorszy czas dla akumulatora. Niskie temperatury niestety im nie służą, gdyż do głównych skutków należy spadek mocy rozruchowej. Oczywiście sytuacja ta nie będzie miała miejsca wówczas, gdy pojazdy garażowane są w miejscach z odpowiednią temperaturą.

Pamiętajmy, aby zawsze tuż przed sezonem sprawdzić poziom naładowania akumulatora. Potrzebny będzie do tego miernik, jeśli takiego nie posiadamy zawsze możemy pofatygować się do fachowca. I tu oczywiście należy wspomnieć, iż nasi serwisanci wykonają tą usługę.

W momencie, gdy zauważymy słabą moc naszego akumulatora, należy podłączyć go do prostownika. Na rynku dostępne są takie, które zabezpieczą przed przeładowaniem.

Jeżeli chodzi o rodzaje akumulatorów to wyróżnia się akumulatory kwasowe, głębokiego rozładowania, oraz żelowe. W takiej też kolejności określa się klasę akumulatora. Od wielu lat współpracujemy z Firmą Sznajder, którą z czystym sumieniem polecamy.


Sznajder Energy Plus Marine 60 Ah
Seria akumulatorów zasilająco-rozruchowych o zwiększonej żywotności i wytrzymałości cyklicznej przy głębokich wyładowaniach w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi.

Akumulator Sznajder Silver Premium 75 Ah

Warto także zainwestować w system ładowania.


Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowanie głównego akumulatora podczas postoju.
Izolator akumulatorów ma zastosowanie w: 
– systemie zasilania przyczepy kempingowej, campera 
– zasilanie wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp
– izolowanie akumulatorów w innych systemach.

A także w panel sterowania.


Panel kontrolny służy do pomiaru napięcia w samochodach wyposażonych w dwa akumulatory – główny i dodatkowy. Może pracować samodzielnie lub współpracować z systemem ładowania dodatkowego akumulatora z serii SLA. Przy współpracy z układem SLA umożliwi kontrolowanie jego pracy i ręczne sterowanie.
Panel kontrolny wyposażony jest w wyświetlacz, na którym pokazywane jest aktualne napięcie akumulatora. Wyłącznik górny służy do przełączania wyświetlanego napięcia na poszczególnych akumulatorach. Pozycja środkowa wyłącza panel kontrolny
Wyłącznik dolny jest aktywny tylko jeśli urządzenie współpracuje z systemem ładowania dodatkowego akumulatora z serii SLA.
Poprzedni wpis
Jak uczynić podróż czystą przyjemnością?
Następny wpis
Czy wszyscy kamperowicze przygotowani już do sezonu?

Related Posts

Brak wyników.
keyboard_arrow_up